JEN: Vecka 36

2009-09-02 ♥ 13:08:54

Jag har inte börjat fokusera på träningen än.... alls.... haha. Så jag skriver som jag gjort hela tiden. Men jag lovar att skärpa mig...... snart. :D

ERI: du skriver tillochmed tidpunkt för när du äter? Jösses. Va du verkar duktig med både ätandet och tränandet! :/ ångest för mig! haha.. Men det är ju tur att någon är duktig! FU bara cyklar som en jäkla galning! Hahaha.. jag sitter mest på röven.... :/

MÅNDAG


Frukost: En smörgås.
Lunch: Stekt strömming med mos och lingonsylt.
Middag: Tsa siu fan med ägg och gurka.


* 40 Legups
* Gående 60 min.

TISDAG
Frukost: En smörgås med baconost & vatten.
Lunch: Stekt fläsk med potatis och löksås.
Middag: Hemlagad hamburgare x 2.
Nattmat: Fil med flingor och nudlar.


* Gående: till och från skolan ca 15 min :P

ONSDAG
Frukost: 2 pölser, senap ketchup.
Lunch: frallor med tsar (viet skinka) & gurka, ost, tropical juice ("frukostmåltid" egentligen)
Middag: Lasagne


* Gående: till GL: 20 min, vidare till ica 10 min, hem 10 min = 40 min.

TORSDAG
Frukost: En halv fralla me tsar och gurka, vatten.
Lunch: Indiskt. Kyckling tikka masala, sallad, majs, naanbröd, cola, kakor, te.
Middag: ej ätit ännu.


* Gående: till skolan 5 m, till knalle 10 m, tillbaka till stan 15 m, runt i stan 30 m = 60 min

FREDAG
Frukost: 2 Hamburgarbröd med dxa och gurka.
Lunch: Mackor med dxa...
Mellanmål: Två tuggor macka (vitt bröd och stekt omelett), honungsmelon.
Middag: 1½ skål (stor) med risnudlar, kyckling, ägg, dxa.


LÖRDAG
Frukost: Havregrynsgröt med en nypa socker. 4 vita vatten hörn.
Mellanmål: 1 banan.
Middag: 2 skålar (små) soppa. Kyckling, sjögurka, pyttebit anka, 2 räkor, två små tussar ris.
Efterrätt: Grishjärta. Blåbärsfil med fullkornsvete-hjärtan.

Kvällssnack: Drakfrukt.
- Lakris för magen.

* Motionen för idag var att gå fram och tillbaka från soffan till sängen, till datorn, tillbaka till sängen och soffan + lite kramper i magen. Svettades och ansträngdes av pain.


SÖNDAG

Frukost: Bao och vita vatten hörn.
Lunch: Ris, räkor, sjögurka, soppa.
Mellanmål1: Soppa och danio.
Mellanmål2: Ikea korvarx2, lingondricka.
Middag: Wonton med nudlar och soppa, mjölk.


* ca 8000 steg runt på väla & ikea.

Kommentarer
Postat av: ERI

40 legups? Imponerande.



jag tycker det inte har blivit av så mkt träning den här veckan. Idag (liksom i måndags) hade jag tänkt och simma, men det dök upp nåt, så nu funderar jag på att bara äta och slappa resten av kvällen. =)

2009-09-02 @ 19:22:40
Postat av: JEN

ERI: Imponerande? Är du ironisk eller seriös? :P Men kan säga att första gången jag gjorde 20, hade jag värsta träningsvärken efter... andra gången orkade jag 40 och det var inte lika jobbigt, så det blir nog bättre o bättre.. men idag har jag ont i magen o wai tong, så jag tänker inte utsätta min mage för träning :P

2009-09-03 @ 15:08:55
Postat av: ERI

Haha, jag trodde först det var 5 meter, 10 meter etc. Det är ju knappt lönt ju....



Jag tycker legups gör ont och är SKITjobbigt. Så jag tänker hålla mig till mina situps så länge. ^^;

2009-09-03 @ 19:38:34
Postat av: JEN

Mm :) Legups är faktiskt väldigt jobbigt.. men man arbetar med musklerna iaf! Haha.. men det är ju fettet vi ska arbeta mest med nu haha PUSS

2009-09-07 @ 12:45:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0