JEN: Vecka 42

2009-10-15 ♥ 20:01:59

Wohoooooo!!!! Snart en heel vecka VFU har gått, därav min inaktivitet här på bloggen, har faktiskt varit ganska inaktiv överallt på internet, men men nu får man ta igen det! Nu sitter jag och äter min torsdagsmiddag :)) men jag har varit hur duktig som helst faktiskt! Lagat mat och gjort matlåda varenda dag denna veckan, har nog aldrig varit så duktig på att laga mat :D Jag är stolt över mig själv hihihihi...

12/10 Måndag: Dag 12
Frukost: Ostskivor med gurka.
Lunch: Söndagens middag (köttfärssås).
Middag: Kycklingsallad (grillad kyckling, gurka, tomat, vitkål + kebabsås).


13/10 Tisdag: Dag 13
Frukost: Skrattande ko-ost.
Lunch: Gårdagens middag.
Middag: Tacosgratäng (philadelfia, köttfärs & tacokrydda, squash, lök, tomat, ost)


14/10 Onsdag: Dag 14
Frukost: Skrattande ko-ost.
Lunch: Gårdagens middag.
Middag: Köttbullesallad (köttbullar, vitkål, omelett, ost, gurka, tomat, + majonäs, creme fraiche, inlagd gurka)


15/10 Torsdag: Dag 15

Frukost: Skrattande ko-ost.
Lunch: Gårdagens middag.
Middag: Köttfärslimpa med broccolimos, sås och gurka. (ingen lingonsylt! :(( MAR sitter och kränger lingonsylt! grr)

16/10 Fredag: Dag 16
Lunch: Gårdagens middag.
Mellanmål: En sked leverpastej och gurka.
Middag: Middag ute med FU! ♥ Spareribs + en tugga vitlöksbröd + lamm

17/10 Lördag: Dag 17
Frukost - Lunch: Kommer inte ihåg..

Middag: Ostchips med majonäs & räkor. Köttfärsbiff med champinjontopping, baconlindade sparris och squash. Chokladpannacotta med lite socker.


18/10 Söndag: Dag 18
Brunch: Marcus frukost till mig med gott och blandat, se bild* Mums :)
Middag: "Lasagne" med squash-plattor.




Liiiiite (men bara lite) tråkigt att äta samma två dagar, men väldigt rutinerad om man tittar på mitt matschema! Har ju ändå varierat mig under veckan tycker jag... :) Blir ju så när man inte kan äta maten på förskolan... MAR har redan tröttnat på vitkål haha. Kass. Vitkål är hur bra som helst. Billigt, gott i många rätter och varar hur länge som helst! ;)

Kommentarer
Postat av: ERI

Broccolimos ser gott ut. Vill också smaka.



Vad duktig du är med matlåda. =)

2009-10-15 @ 22:11:06
Postat av: JEN

Broccolimos är skitgott! :)

2009-10-17 @ 12:42:16
Postat av: ERI

På din dag ska du väl inte äta nåt va? Hehe...

2009-10-17 @ 13:01:23
Postat av: FU

Hur gör man broccolimos? Har aldrig hört talas om det, men vill gärna smaka. Jen laga nån dag? blink blink

2009-10-17 @ 13:47:51
Postat av: ERI

Mamma tittade på vår blogg, mest på bilderna och var typ "waaa... det ser gott ut" och "vad är det där" och sen när hon såg musen ryckte hon till och blundade. XD

2009-10-20 @ 09:42:32
Postat av: JEN

HAHAHAHAHA... mamma är så sööööööt.. hihihiihihi



jag ska snart lägga in en underbart god rätt som jag gjorde idag......MUUUUUMS!!!



FU: Haha..man gör precis som med potatismos typ.. kokar broccoli mjukt, mosar, häll i grädde o salt.... :) klart!

2009-10-21 @ 18:34:36
Postat av: JEEEEN

ERI: Erhm, har du visat henne min blogg? Jag ville att hon skulle se maten jag ätit där :D Hihi..den är fin med eller hur? Hihihi...

2009-10-21 @ 18:43:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0