JEN: Vecka 39 & 40

2009-10-02 ♥ 15:10:48

Eeeeh.. ja just det, vi har ju en blogg här också som vi ska skriva i.... hade jag totalt förträngt...

Jag har en ny grej här på gång....

Men ja, träning har ju inte skett de senaste veckorna så jag skriver inget om det. Och när jag föreslog (i det förra inlägget jag skrev) att vi inte skulle skriva mat, då hade jag ju fortfarande inte börjat med min diet slash kost. Nu har jag börjat (inne på dag 2) och ska försöka göra ett allvarligt försök nu. Visserligen var detta en träningsblogg, men jag försöker gå en annan väg, plus att jag ändå behöver ändra min livsstil när det gäller mat och det är vad jag tänker göra nu. Wish me luck.. Im gonna need it.

Såå, såhär är det. Jag kommer ett tag nu att fokusera på maten (ja, jag vet, jag sa att vi INTE skulle göra, men träningen hjälper inte mig så mycket just nu, men ni kan ju fortsätta med ert så fortsätter jag med mitt.. min plan är att fortsätta att simma och gå promenader + andra spontana saker som faller mig in). Om jag lyckas komma in i detta på riktigt nu kommer jag att skriva mina framsteg i centimeter :) Måste ha tålamod och tänka långsiktigt...

>> Edit1: överstrycket menas att jag åt otillåtet
>> Edit2: Skillnaden på antecknandet av mat då och nu är att jag är mer medveten om vad jag äter och inte skriver upp ALLT skiter jag äter. Skillnad peps, skillnad ;)

(Vecka 40)

1 OKTOBER Torsdag: Dag 1
Frukost: Omelett med majonäs.
Snack: Ostskivor grillade i ugnen.
Lunch: Makrill i tomatsås på mackor.
Kvällsmat: 2 grillade kyckling klubbor, 2 paprikor, soppa (köttfärs, tomat, lök, morötter).


2/10 Fredag: Dag 2
Frukost: En skrattande-ko-ost & ett päron.
Lunch: Kokt torskfilé med ägg- och persiljesås + massa sallad.
Kvällsmat: Broccoligratäng (Broccoli, bacon, ost, cremefraiche & grädde), dryck: mjölk.
Sötsug på kvällen: Ett päron


3/10 Lördag: Dag 3
Frukost/Lunch: Soppa
Mellanmål: Två ägg med majonäs
Kvällsmat: Ugnsgratinerad broccoli (toppat med ost) med fläsfilégryta (curry, grädde, salt & peppar).
Kunde inte stå emot sötsuget: Ett päron (dont worry, dom är snart slut)


4/10 Söndag: Dag 4
Frukost/Lunch: Gårdagens curry-fläskfile-gryta-med-broccoli.
Mellanmål: En skiva grädd-leverpastej & två ägg med majonäs
* Middag: "Kålgetti" med köttfärsås (istället för spagetti blev det strilmad vitkål)
* Efterrätt: Stekta äpplen med kanel och turkisk yoghurt med honung (helglyx! får ju inte äta någon kanelbulle på kanelbullens dag så jag gjorde en lite variant på äppelkaka)



* Bild

>> Är det okej för er att jag skriver och fokuserar mer på min kost än träning?

>> Svar: Tack så mycket för stödet :D Hihihihi
jennolino

Kommentarer
Postat av: ERI

LOL. Detta är så typiskt JEN. VEM var det som sa att vi ska sluta med matbloggandet och fokusera på träningen och när hon har övertalat oss andra, ja då ska hon själv fortsätta maten.



För min del är det lugnt. Du gör ju det faktiskt för din egen skull, inte för att vi andra ska bli nöjda. Bloggen är till för att trigga varandra.



Jag ska fortsätta skriva om träningen, det var lite jobbigt att föra dagbok över maten, men ett tag var det ju lite intressant. Jag visste dock att det inte skulle vara länge, att jag inte skulle orka så länge.



Imorgon ska jag träna. Hehe... XD

2009-10-02 @ 17:00:35
Postat av: FU

Det är lugnt för mig. Jag gillar att ha koll på vad folk äter. Dock kommer jag att strunta i maten själv och dessutom bara uppdatera när jag gjort något i träningsväg, så ni får tåla att det ibland är väldigt tyst om mig.



JEN: Lycka till med din diet. Betyder detta att jag inte ska bjuda dig på våfflor?



Nu ska jag in i duschen och sedan ut och dricka öl och käla pommes. Nyttigt!

2009-10-02 @ 18:22:26
Postat av: JEN

ERI: Hahaha... jo men att skriva maten utan syfte är ju helt meningslöst.. men nu skriver jag ju maten med ett syfte och det är att jag tänker på det jag äter, innan gjorde jag ju inte det. Då var det trycka i sig och sen dokumentera det.. haha helt fai. Plus att det kanske blir roligare när jag (förhoppningsvis) kan skriva lite resultat med! :)



FU: Tack :) Ehrm.. nä, inga våfflor.. men allt i köttväg är jag öppen för (sugen på oxsvans helt plötsligt..)....hihihihi (och ovanjords-grönsaker är okej) Förresten, du verkar vara ovanligt aktiv på internet nu ? Kommenterat här redan och i min blogg osv... Wow liksom, det förtjänas ju nästan ett hurr!

2009-10-02 @ 22:22:13
Postat av: ERI

Jaja, bara DU vet skillnaden så är det ju lugnt.



FU måste ju använda internet när hon har tillgång till det, hehe....

2009-10-03 @ 09:06:54
Postat av: ERI

Är inte äpplen också no no? ^^

2009-10-05 @ 16:27:35
Postat av: JENNY HSU ♥

jo. hihi.

2009-10-05 @ 22:15:34
URL: http://yannii.blogg.se/
Postat av: ERI

Oj, du har uppdaterat med bilder också! Ser väldigt mumsigt ut. Jag är hungrig. XD

2009-10-08 @ 16:27:45
Postat av: JENNY HSU ♥

Vilket är det som ser gott ut? :D Båda kanske hihi

2009-10-11 @ 00:32:23
URL: http://yannii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0