FU: Vecka 36

2009-08-31 ♥ 15:16:21

Ja, jag vet att första dagen på veckan inte gått än, men jag vill passa på av 2 orsaker. 1. nu när jag har tillgång till internet och 2. Nu när jag har tillgång till mitt minne. Upptäckte när jag skulle skriva om v 35 att jag inte kommer ihåg vad jag gjort eller ätit. Dessutom, ingen skada skedd. För jag vet ju hur man går in i ett inlägg och redigerar och lägger till.

Måndag

Äta:
Hela förmiddagen och eftermiddagen: 1 avokado med salt, fisksoppa på påse som jag har lagt i mjölk, den överblivna grädden från i fredags, fryst broccoli, den överblivna fisken från i fredags, rödbetor, potatisar och 1 burk champinjoner.
Middag: Vet inte än, är bortbjuden. Antagligen paj eller nåt och ett eller två glas vin. Vi får se, hehe. Nu vet jag! Jag fick mycket riktigt paj så jag åt 2 bitar paj, sallad med päron i, kokta rödbetor, 1 macka med smör och ost, en del ost (brie och blåmögel) och en hel hög med kex. Till det drack jag 2 glas mineralvatten och 2 glas vin (1 rött och 1 vitt). Efteråt fick vi kaffe med chockladkaka (vit och mörk) med blåbär och björnbär på. Mums och onyttigt.

Träna:
Cyklar i ca 30 min från mig till stället jag är bortbjuden till. Dit var skitjobbigt! Jag trodde - återigen - att jag skulle dö. Bara uppförsbackar hela tiden. De tog var branta som fan och så många. Det gick lättare hem, hihi, bara nerför. Tog bara halva tiden. Tur det, annars hade jag fått hjärtattack om inga vampyrer tog mig först, hehe.

Tisdag

Äta:
Frukost: 1 nektarin
Lunch: 12 köttbullar med gojs gjord på avokado, ruccola, tomat, rödlök, paprika och gurka indränkt i olivolja, balsamvinäger, pesto, dijonsenap, salt, socker och peppar.
Cykelmat: 1 vietmacka.
Middag/kvällsmat: 3 eller 4 knäckemackor med smör, ost, makrill i tomatsås och soja.

Träna:
Det är tänkt att jag ska cykla hem till Mag (vad gör man inte för lite träning?) men vi får se. Om det blir av blir det 1 timmes cykling. Yehhh!
Det blev faktiskt mer än så. Jag övertalade Mag att cykla med mig hem till hans bror för de säljer majs där i närheten. Majsen skulle liksom vara vår belöning för att vi varit så duktiga. Gissa vad som hände när vi nästan kom fram? Det var en jävel som bara körde fram till majsen och tog allihopa - jaja, han lämnade kvar två stackare så det var väl bättre än inget. Han bara tog mina majs ifrån mig (och jag skiter i att han har lika rätt att köpa de som jag). Jag som läääääääängtat så efter dem. Men träna blev det. Vi var ute och cyklade i 4h och 20 min varav ca 50 min ägnades åt att vila och 30 åt majsincidenten (jag fick Mag att springa runt och leta efter ägarna men de var inte hemma:( ), så totalt gjorde vi 3 timmars aktivt cyklande. Duktigt va? Var alldeles slut när vi kom fram till Mag.

Onsdag


Äta:
Frukost: 3 knäckemackor med smör, ost, makrill i tomatsås och soja. (Har inte varit så hungrig när jag vaknar på länge.)
Lunch: 1 majkolv (den var sååååå god) med smör och salt, Mags hemlagade pasta med olivolja, bacon, salt och peppar.
Snack: 2 singoallakex
Middag: mags pastasallad med makaroner, gräslök, purjolök, bacon, gräddfil och kryddor.

Träna:
Inget, för jag behövde vila upp min rumpa efter cyklingen på tisdagen.

Torsdag

Äta:
Frukost: 2 ägg, 4 skivor bacon och 2 skivor toast. Hungrig som en varg efter cyklingen.
Lunch: En halv baguette med brie, salami, paprika, gurka och tomat.
Middag: Den andra halvan av baguetten från lunchen.
Kvällsmat: 3 knäckemackor med smör, senap, skinka och gojs på avokado, tomat, rödlök, ruccola mm.

Träna:
Cyklat 1h från Mag till mig.

Fredag

Äta:
Frukost: Ingen.
Lunch: 1 påse snabbnudlar.
Mellanmål: Fyra skivor toast med omelett à la Jenny.
Middag: Pommes med friterade kycklingvingar. Efterrätt: En stor bit durian.

Träna:
Armarna, när jag körde för mitt krampaktiga grepp om ratten.

Lördag

Äta:
Frukost: 1 päron och 1 äpple.
Lunch: 1 stor skål med risnudlar och kyckling, några stycken vit vatten horn.
Barnkalas: 1 tårtbit, 1 kaka, 1 vetebullebit, 1 bit äppelkaka med marsansås, 3 smarties, 2 bitar revbenspjäll, lite cole slaw, 1 skål djock.
Middag: 1 skål soppa med krabbstick och tofu, friterad anka, sjögurka, gai lan, räkor, kyckling och 1 skål ris.

Träna:
Simmade i 1h, totalt 70 längder.

Söndag

Äta:
Frukost: Inget
Lunch: Gröt (djock) med vit vatten horn och inlagd kål och kycklingvinge.
Eftermiddagssnack: 1/4 månkaka
Middag: Kycklinglever, lök, biff och grönsaker och ris.

Träna:
Inte alls :(

Jen: Å du och jag ska ut och promenera idag när jag kommit hem från skolan?

Eri: Är du mer nöjd mer denna veckas mathållning?

Kommentarer
Postat av: ERI

Du har förmodligen gjort en mycket större ansträngning än mig idag. Jag har varit så stressad på jobb och trött, men jag har möblerat om lite här hemma, hehe....

2009-08-31 @ 21:15:50
Postat av: ERI

haha, du skriver in vad du TÄNKER göra och hoppas på det bästa... XD

2009-09-01 @ 18:33:47
Postat av: ERI

Du äter frukost. Det är ett framsteg. =)

Och Jenny har rätt, du cyklar som en galning. Inte konstigt du har ont i rumpan. XD

2009-09-03 @ 19:45:47
Postat av: ERI

Ei, det är dags för FU att uppdatera. Vi andra har redan gjort det!!!

2009-09-06 @ 19:46:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0