JEN: Vecka 9

2013-03-04 ♥ 00:04:33

Måndag: 
 
 
Tisdag: 
 
 
Onsdag: 
Lunch:  Ok mer än så här orka jag inte minnas :) Puss!
 
Torsdag:
Frukost: En tårtbit av Brie President.
Lunch: Grillad kyckling & ägg
Middag: Chili con carne med creme fraiche.
 
Fredag:
Fredagsmys från Lena på jobbet: Hon vet att jag äter LCHF så hon gjorde en speciell lchf-smoothie till mig med yoghurt, creme fraiche, grädde, blåbär och hallon. Nästan helt så som jag gör den själv, jag hoppar yohurten bara! Fast den blir så klart inte så rinnig att man kan dricka den, så jag äter den med sked. Så himla gott. Lite kokosflingor och kanel i också så smakar det ännu bättre. Eller bara mixa ihop med stavmixern: kakao, grädde och kokosflingor om man gillar det - i LVE it :D
 
Lunch: Grillad kycklingklubba med majonnäs & 2 steka ägg.
 
1 kopp te hos en vän efter jobbet.
 
Middag: Spontanmiddag ute. "Mixed Grill" på Steakhouse med husband. Tallriken innehöll en kycklingfilé, en oxfilé och en fläskfilé, grönsaker och en fet klick med underbart smakrik bearnaisesås! Mumma.
 
Lördag: 
Brunch: Thaimat från Bantai. Med ris. Massor av ris. Jag njöt av riset. Uöverriset innehöll vår lilla thaibuffé 2 stora vårrullar (helt okej! kändes hemmagjorda tror jag), biff i grön curry med bambuskott, kycklingspett med jordnötssås. ~ Ris med grön curry gryta... dreggel... ~
 
Middag: 2 stekta ägg med två droppar Maggi. Stekt ägg är förjävla gott, kan inte hjälpa det. Som gräddet på moset är om man bara kan få droppa några få droppar av Maggis Soja. Ni vet vilken jag menar och ja, det är den bästa sojan i hela världen. Även om den kanske innehåller lite socker. Men vem dör av några droppar? I say EAT IT man. Njut. 
 
Söndag: 
Frukost: Rökt kalkon med 3 stekta ägg och droppar av "Magin".
 
Söndagsmellis: Vispad gräddfluff med mörk kokoschoklad med hallon bredvid. LOVE. 
 
Middag: Ugnsbakad lax kryddad med salt, citronpeppar, olivolja, vitpeppar, dill och smör. Till hade jag en underbart god och enkel sås: Creme Fraiche med hackad/fryst dill och en nypa salt, och lite majonnäs. GOTT!
 
Nu har det varit både höst och vinter. Kan vi få se våren? Våren! Våren! Vååååren!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0