FU: vecka 34

2009-08-22 ♥ 10:16:34

Vi gör väl ett försök nu då...måste dock erkänna att det utan att läsa Eris utomordentliga instruktioner (orkade inte, det fixar väl sig ändå XP) och med bävan över att även jag entrar bloggvärlden. Nog om det, ska väl göra min rapport nu.

I morse fick jag ännu en motivationshöjande anledning att leva ett mer aktivt och sunt liv. Nämligen, jag testade klänningen jag gifte mig i och det var värre än bao djong. Kunde inte dra upp dragkedjan, haha.

Så här har jag min lista som kompletterar Jens snälla inlägg å mina vägnar.

Måndag

Brunch: 1,5 bao och stekta nudlar
Eftermiddagssnacks: 4 skivor (det kallas väl inte så?) Pringles paprikachips, ca 20 hallon plockade i skogen
Middag: 2 bao och ett knäckebröd

Lite mindre än en halvtimmes cykling nerförsbacke och lite mer än en halvtimmes cykling uppförsbacke.

Tisdag

Frukost: Ingen
Lunch: Nudlar eller nåt
Eftermiddagssnacks: Flera skivor smörgåsrån och 2 påsar nötkräm
Middag: Korvrisotto som Mag rörde ihop

Cyklade en timme från Mag hem till mig.

Onsdag

Frukost och lunch: Majssoppa med ägg
Middag: Stekta risnudlar med sidfläsk och lite inlagd kål.

Inget.

Tordag

Frukost: Ingen
Lunch: Köttbullar med potatisbullar och stekt lök och lingonsylt (som kastades bort) och ketchup och senap
Middag: 2 muffins

Promenad med JEN på ca 60 minuter (5,2 km).

Fredag

Frukost: Ägg, bacon och bröd
Lunch: Köttsoppa på burk
Middag: Sushi dom sköljdes ner med obestämda mängder sake och 2 glas rödvin.

Cyklade 10 min ner till stan, 10 min till affären och sen till de vi var hos och 10 min hem från de vi var hos.

Lördag

Frukost: 1 påse snabbnudlar
Lunch: 1 vietmacka och 1 säterbulle
Middag: 1 majskolv med smör och salt på, 4 potatisar, 1 fläskkotlett och cidersås (äpple, lök, cider, maizena och kryddor) nersköljd med vatten och 1 glas cider

Cyklat ca 2 h från mig hem till Mags bror.

Måste ju bara göra ett tillägg när jag cyklat så långt och länge igår.

Söndag

Frukost: En macka med maple hazelnut-honung på och te
Lunch: 3 potatisbullar med 11 köttbullar och stekt lök med frysta ärtor och majs
Eftermiddag och kväll: 3 citronkex, en halv flaska rödvin, en halvliter folköl, 3 grillspett med grönsaker (lök, champinjoner, zucchini, paprika) och 3 grillspett med nötkött med ajvar och gojs på getost och matyoghurt och bröd, feferoni, 1 ättiksgurka.

Cyklat 1h från mig till Mag.
_______________________________________________________________

Jag ser att jag är den som är klart mest slarvig och onyttig med maten, hehe.
Får se om det blir något mer denna vecka. Planen är att jag ska ta en cykeltur till mina svärisar hemifrån mig nångång snart, men man vet aldrig vad som händer....

Jen: Jag har internet, men bara väldigt sällan så du lär få utföra små välgörenhetstjänster till mig ändå. och det gör du för att du är så gullig (fjäsk fjäsk).

Eri: Jag skötte mig bra trots att jag är en dålig människa som inte orkar läsa instruktioner. Jag gjorde ju inga svåra grejer. Det där med bilder och sånt överlämnar jag till er två med varm hand.

Slutligen, gillar detta nya sätt att hålla varandra uppdaterad på. Det är faktiskt riktigt roligt.

ERIs kommentar: jag har packat ihop alla FUs inlägg till ett, hehe.... ^^;

FUs kommentar: Nu vet jag att man kan redigera och skriva till i ett inlägg.

Kommentarer
Postat av: ERI

Jag tycker att alla har varit väldigt duktiga den här första veckan, även om FU tycker att hon varit slarvig med maten. En stor applåd till henne för att hon har lyckats ta sig in i bloggvärlden utan att behöva läsa manualen (som för övrigt är skriven om utifall att du behöver det, inte för att du ska läsa den för att du ska läsa den....)



Nästa steg för FU är nog att kunna gå in på redan skrivna inlägg och ändra, så blir det inte så många i samma vecka. Hehe... ^^; Det kliar i fingrarna på mig att ta bort den dubbla posten, men jag vågar inte.... O.o



(Får jag?) XD

2009-08-22 @ 20:32:24
Postat av: FU

Gör det!

2009-08-23 @ 10:13:13
Postat av: ERI

Det är bra. Så jag FÖRVÄNTAR mig att du ska ta dig in i dina redan skrivna inlägg och lägga till där.



Och blogg.se tar lite längre tid att visa ändringarna, inte som LJ där det går direkt. Tålamod!



Gonatt och puss!

2009-08-23 @ 21:40:57
Postat av: JEN

alltså, nu har äntligen haft lite tid att titta på FU's inlägg. Jag är ju faktiskt inte ens hemma.. men jag tänkte att jag skulle gå in att skriva till vad jag hade gjort, men då kom jag på att jag inte kan det jävla lösenordet. ERI, var så himla god och byta till ett normalt ord och till ett språk som man faktiskt förstår. Inget snack om saken. Annars kommer jag aldrig komma in här mer. Fnys.



Helgen har jag absolut inte varit duktig. Sjutton också, måste skärpa mig!

2009-08-24 @ 18:01:06
Postat av: ERI

Nej. Nej. NEJ. Inte byta. Det är så himla sött, lösenordet. Zettai nai. Absolut inte.



Tänk bara på meddelandesignalen på min mobil när jag får sms, hehe....



JAG har varit skitduktig i helgen. Hur ska jag kunna slå det under veckan...? T_T

2009-08-25 @ 20:32:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0