FU: vecka 35

2009-08-27 ♥ 09:04:02

Måndag

Äta:
Frukost: Ingen
Förmiddagsfika: En macka med ost, två muffins med hallon och 2 kopp kaffe med mjölk
Lunch: Ett ägg (löskokt)
Middag: 4 stekta sidfläsk med 1 stor klick rotmos och 1 liten klick senap

Träna:
Cyklade 50 min från Mag till badhuset.
Uppvärmning 10 min i den långsamma filen.
Simmade 60 längder på 1h i en alldeles egen fil.
Cyklade 10 min och gick (uppförsbacke, trodde att jag skulle dö) 10 min från badhuset till min kollega där jag fick förmiddagsfika.
Cyklade 30 min från kollega och hem till mig, nästa nedförsbacke hela vägen :).
Tvättade hela kvällen.
Storhandlade på ICA i ca 1,5h vilket gav mig ett mycket nedbantat bankkonto.

Kommentar: Ingen dålig dag inte

Tisdag

Äta:
Frukost: 1 banan
Lunch: 4 knäckebröd med smör och ost
Middag: Ris, selleri, lök, burkchampinjoner, inlagd kål, friterad kycklingkött, ägg, vitlök, fläskfärs, fläskkarre, soppa på lotusrot och fläsk- och kycklingben.
Kvällsfika: 1 nektarin, en halv apelsin

Träna:
Inte något alls om inte gå runt i lägenheten räknas.

Onsdag

Äta:
Förmiddag+eftermiddag (åt nog non stop): 3 skålar med risgröt (djock) på kött från fläskben, wok på selleri, lök, burkchampinjoner, inlagd kål (left overs från middagen kvällen före), 2 smörgåsrån med smör, 3 smörgåsrån med smör och ost, ca 9 skivor ost, 2 skålar med rötbetssoppa, 1 banan, 1 nektarin och 2 glas juice.
Middag: 1 ugnstekt kycklingklubba med ugnstekt potatis-, rödbets- och löklåda och sallad på tomat, rödlök, finhackad selleri, ruccola, pesto, olivolja, balsamvinäger, salt och peppar samt en klick gräddfil.

Träna:
Promenad 30 min runt kvarteret.

Torsdag

Äta:
Frukost: 1 banan och 1 nektarin
Lunch: Left overs från gårdagens middag, 1 apelsin
Middag: Minns inte... men något har jag ätit. Nu minns jag, det var potatis, sill, gräddfil, purjolök och knäckemacka med smör och ost. Jag ser här att jag har ätit så mycket purjolök denna veckan så det snart växer ut ur öronen på mig, hehe.

Träna:
Inte alls :(.

Fredag

Äta:
Frukost: Ingen.
Lunch: Sushiris, lax, sushiägg, avokado, gurka, crab stick, purjolök, wasabi, soja och vatten.
Middag: 2 pannkakor med sylt och grädde, vitlöksbröd och en massa kräftor, 2 pannkakor till med sylt och grädde, vatten och te att dricka.

Träna:
Cyklade 30 min
Gick 15-20 min

Lördag

Frukost: Kanske 1 nektarin och 1 apelsin, minns inte riktigt.
Lunch: Stekt sushiris med purjolök, bacon och ägg.
Middag: Sushi med sushiägg, purjolök, lax, paprika, avokado, gurka, wasabi, soja nersköljd med 1 mojito med hallon och passionsfrukt och 1 mojito med passionsfrukt och 1,5 glas med coca cola.
Snack: Chips, ostbågar, 1,5 mojito med hallon, ett x antal cl salmiakkii-shot, 1 mjölkig drink som jag dränkte med x cl salmiakki för att det skulle smaka något.

Träna:
Cyklade 30 min sammanlagt till och från mig och finne-pinnen.

Söndag

Frukost: en macka eller nåt...
Lunch: Stekt sushiris med purjolök, bacon och ägg (det var så gott så jag var tvungen att göra en repris) nersköljd med 2 glas standardmjölk.
Middag: 2 bruschettas med olivolja, vitlök, pesto, tomat, ost, purjolök och ruccola smaksatt med olivolja, balsamvinäger, salt och peppar.
Snack: 1 nektarin och en halv apelsin.
Kvällsmat: Några skivor skivspill, 2 knäckemacka med smör, skinka och senap.

Träna:
Tänkte cykla minst 2 mil, men det blev inget. Låg i soffan och läste istället.


Jag har inte motionerat så mycket som jag har tänkt... men det är väl tanken som räknas, hehe.

Kommentarer
Postat av: ERI

Shit Baloo... måndagen var ingen dålig dag. Matvanorna dock kan man ju diskutera....



Rödbetssoppa? Är det gott? Kissar man rött sen, hehe...? =)

2009-08-27 @ 17:23:24
Postat av: FU

Jag har inte kissat rött, men det andra.... Färska rödbetor är riktigt gott. Har totalt förälskat mig i dem. Mums!



Jag vet, jag tycker inte heller jag är någon höjdare på matsidan. Vet dock inget sätt att bättra mig på... Men om det är sockerhalten du menar har jag iaf större hopp om att jag kan bättra mig.

2009-08-27 @ 18:40:20
Postat av: JENNY HSU ♥

Hahaha herregud >_< din måndag var som sagt icke dålig. Ska nog gå och göra lite "legups" nu..... brb! haha

2009-08-27 @ 19:34:33
URL: http://yannii.blogg.se/
Postat av: ERI

Hur gör man legups? Och vad tränar man då? Benen??

2009-08-27 @ 21:10:40
Postat av: JEN

nej, man ligger ner raklång o drar upp benen så att kroppen är i 90 grader sen tar man ner benen igen, men som situps "lägger man sig inte ner helt" utan nästan ända ner, det tränar magen som fan! testa..

2009-08-30 @ 20:42:43
Postat av: JEN

sen upprepar men proceduren så klart.

2009-08-30 @ 20:43:15
Postat av: ERI

Jaså. Jag trodde att man däckade efter en och slapp göra fler. Ska testa göra imorgon, hehe....

2009-08-30 @ 20:58:06
Postat av: ERI

Jag gör väl likadant själv... ena dagen tränar jag så jag nästan stupar, andra dagen har jag varken ork eller tid. Ja, tid är en bristvara har jag märkt... T_T

2009-08-31 @ 16:50:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0