ERI: vecka 35

2009-08-25 ♥ 20:25:47

Måndag

Frukost: Mannagrynsgröt med äpple
Förmellis: banan
Lunch: ris, stekt potatis, nuggets, pizzasallad, majs, currysås
Mellis: äpple
Middag: ris, tigerräkor, ananas, paprika, lök
Kvällsfika: durian cheesecake


* Promenad på lunchen: 20 min
* Promenad hem från jobb: 30 min


Tisdag

Förmellis: banan
Lunch: makaroner, carbonarasås, pizzasallad, majs, frikadeller
Mellis: fil, musli, kanel, äpple
Middag: stekta risnudlar, ägg, fisksås
Kvällsfika: sai jeung sallad soppa


* Morgonpromenad: 15 min
* Lunchpromenad: 30 min
* Promenad hem från jobb: 35 min
* Kvällspromenad: 45 min
* Situps: 300 st


Onsdag

Frukost: en halv rågkaka
Förmellis: banan
Lunch: Köttbullar, potatis, broccoli, sås, lingonsylt, morötter
Mellis: rågkaka
Middag: Stekta risnudlar, fisksås, jordnötter, curry kyckling
Kvällsfika: nektarin, dan xoi gou


* Lunchpromenad: 10 min
* Hempromenad: 10 + 10 min


Torsdag

Frukost: fil
Förmellis: banan
Lunch: pasta, kyckling, dressing, pizzasallad, morötter, nektarin
Mellis: äggmacka, äpple, FÄRSK durian
Middag: vietnamesiska vårrullar (rispapper) med fisksås

Kvällsfika: kokos dan xoi gou (ja, mamma har gjort många, och nån måste ju äta det XD~)

* Morgonpromenad: 10 min
* Lunchpromenad: 30 min
* Hempromenad: 35 min
* Situps: 300 st


Fredag

Frukost: fil
Förmellis: banan
Lunch: fiskgratäng, potatismos, stekta potatisar, ärtor, morötter
Mellis: äggmacka, äpple, nektarin
Middag: banh xeo med kyckling, guava juice

* Morgonpromenad: 10 min
* Hempromenad: 35 min
* Promenad med mamma i stan: 10 + 10 min


Lördag

Frukost: fil med puffar, gau ji, te
Lunch: stekta risnudlar, papaya
Mellis: nektarin, äpple, banan
Middag: Friterade vårrullar, sallad, gurka, kiu tau, grapefruit

* Simma: 1500 m
* Gå i stan: 1 h
* Promenad hem från stan: 1 h 10 min


Söndag

Frukost: fil med puffar
Lunch: friterade vårrullar, ris, brunt ägg, grishjärta, böngroddar
Mellis: äpple
Middag: ris, brunt ägg, soppa, tofu, green bean
Kvällsfika: papaya

* Promenad till City Gross: 25 + 10 (30 min inne på CG), 3740 steg
* Situps: 200 st

Men jag blev inte särskilt svettig ens.... T_T

________________________________

Kommentarer: JEN, din gast, varför publicerar du inte ditt inlägg? =P

Om ingen spelar badminton med mig på lördag kanske det blir simning istället. ^^

Ett tag fruktade jag nästan att jag skulle bli själv i bassängen. Läskigt. T_T Det är sååååå skönt att simma, men mycket roligare att spela badminton.

Kommentarer
Postat av: JEN

För att jag inte känner mig redo än, jag vill att ni ska publicera först så att mitt är högst upp ♥ Hahahaha

2009-08-25 @ 23:02:30
Postat av: JEN

Och HERREGUD vad du är flitig, promenera inte bort dina fötter. Och situps 300 ?? ....jag kanske ska ta tag i mig själv nu haha oj oj oj

2009-08-25 @ 23:08:18
Postat av: ERI

Ja, mitt kommer alltid att vara längst ner, för jag publicerar det alltid först.... Hm... måste göra nåt åt det. Kan jag inte ändra datum eller så, hehe?



Tänkte cykla först igår, men så blev det så sent (var tvungen att vänta på min serie ju) och sen började det regna smått....



Fler situps idag om det inte gör ont, hehe...

2009-08-26 @ 09:18:33
Postat av: JEN

jahaja. jag kanske också ska testa situps senare? eller... rättaresagt...legups? hihi

2009-08-26 @ 15:35:37
Postat av: ERI

Hehe...

Idag har jag inte kunnat promenera så mkt, jobbet är jobbigt och tar tiden från en.... grrr...

2009-08-26 @ 16:48:41
Postat av: JENNY HSU ♥

JA MEN jag vill ju spela badminton, du får typ tvinga mig... du vet ju hur seg jag är.... haha. men hellre badminton än simma i hbg faktiskt. :)

2009-08-29 @ 13:58:15
URL: http://yannii.blogg.se/
Postat av: ERI

Vi spela nästa vecka när ni kommer hem. Ottos kalas är kl. 14, så vi hinner spela om vi spelar kl. 11. =)

2009-08-29 @ 21:00:26
Postat av: FU

Jag simmar hellre :)! Men det blir väl inga problem för Eri, du rör dig ju ändå så mycket mer än jag och Jen :P. Simma kl 8 med mig och spela badminton kl 11 med Jen. Det bestämmer vi, tycker jag!

2009-08-31 @ 14:42:28
Postat av: ERI

Jadå, det är lugnt. Jag skulle kunna göra det, bara jag får lite mat emellan. Dock är det en dum ordning. Hade hellre velat spela badminton först och sen svalka av sig med en skön simtur.... ^^



Jag är sugen på SUSHI!!!!!!!!!!!!!

2009-08-31 @ 16:45:58
Postat av: JEN

hehe ja, men när öppnar olympia då? jag vill också ha sushi. igen.

2009-08-31 @ 18:33:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0